lördag 6 september 2008

Stockenträffen 2008


Alltid så väldigt trevligt. Massor av trevligt folk, massor av fina kajaker. En smula skönt och märkligt att traska omkring i paddelkläder på en campingplats och alla gör detsamma. Kom dit på fredag eftermiddag och fick upp tältet och gjorde i ordning alla prylar. Tänkte först att jag skulle ge mig ut på en kort kvällstur men det var så oerhört skönt att slappna av med en bok och en god öl utanför tältet i kvällssolen. Där blev jag tills Pontus, Hans och Erik från Mest-Ute i Eskilstuna lockade med vin och trevligt sällskap.

Lördag morgon blev inte riktigt så tidig och pigg som jag hoppats på. Kan haft något med vinet att göra. Gjorde sällskap med Robert och Jonas ut mot Vallerö. Det kändes som om alla andra var på väg ut till Måseskär och det var väl vi också till en början men efter en stunds fika bestämde vi oss för att stanna i Vallerö sund för att leka i de vågor som fanns.

Det var roligt att få testa min nya whisky i lite skumsjö. Det var till och med riktigt roligt. Whiskyn är en otroligt lättmanövrerad kajak som verkligen lockar till skojpaddling i vågor. Skall försöka få till en bättre recension i ett eget inlägg senare.
På kvällen var middagen på Tofta gård så klart ett måste. Fantastiskt fint ställe och så mycket bättre mat än förra årets servering. God mat och dryck, trevligt sällskap, massor av kajaksnack och Freyas föredrag om Nya Zeelandpaddlingen. Ibland är det lätt att trivas.

Under söndagen hängde jag på Jonas, Viktor och Robert upp till Gullholmen. Trevligt paddelsällskap.
De drog vidare norrut, uppåt Islandsberg, samtidigt som jag tog utsidan av Härmanö söderöver mot Hermanö huvud. Jag har aldrig gått på utsidan där och var nyfiken på hur det såg ut. Jag blev verkligen inte besviken. Kargt, bergigt, vackert.

Gick in vid stranden nedanför Hermanö huvud och käkade lunch.
En del av charmen med Stockenträffen är att även om man är ute och paddlar själv så är det bara att gå iland och slå sig ned bland bekanta för att äta lunch. Attans trevligt är vad det är.
Drog mig sedan tillbaks till Stocken för att packa ihop och åka hem.

Tack alla inblandade för en riktigt trevlig helg.

Inga kommentarer: