tisdag 23 januari 2007

Äntligen


Ok. Visst avslöjar jag mig härmed som en äkta kajaknörd (för den som inte fattat det redan) - this is the sea 3 är äntligen på gång. Ettan och tvåan har räddat många kvällar i vintermörker och är ett underbart frosseri i kajaking. Håller trean måttet så lär den snurra många varv i dvd:n. Kolla på http://www.cackletv.com/this-is-the-sea-3.html så fattar ni.




Avsnitten från både Nya Zeeland och Scotland lockar dessutom lite extra. Reportaget från Falls of Lorna ska bli extra roligt. Passerade stället för något år sedan utan möjlighet att paddla vilket sved illa. Har varit i kontakt med Tony Hammock på Sea freedom kayak (http://www.seafreedomkayak.co.uk/) några gånger och han verkar vara en trevlig typ. De driver sin verksamhet precis brevid Falls of Lorna så kanske syns de i reportaget. Har varit i Scotland några gånger men aldrig fått till det så att det blivit någon paddling. Det har av någon anledning aldrig blivit av bara.
Nu finns det ju en del annat att göra i Scotland så det har väl inte gått någon nöd på mig direkt men jag vet hur rätt det skulle vara med kombinationen paddling och Scotland. Nästan så rätt att jag nästan är besviken på mig själv över att jag inte varit där och paddlat än faktiskt. Fast å andra sidan, om jag skulle få möjligheten så skulle det bara bli en massa jobbig beslutsångest över att bestämma mig för vart i Scotland jag skall paddla. Man vill ju inte välja bort något. Nej, det är lika bra att hålla sig i sina hemmavatten. Eller?
Kommer nog inte att bli mindre sugen på det hela efter att ha sett filmen misstänker jag.

Inga kommentarer: